Pages

January 17, 2007

Double Taxation & Me

ဟိုတေန ့က ကၽြန္မရဲ့ ခ်စ္လွစြာေသာ သူငယ္ခ်င္းေတြက အက္စ္အမ္အက္စ္နဲ ့ တမ်ိဳး ၊ messenger ကတဖံု၊ email နဲ ့တသြယ္ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ ့ သတင္းေပးလို ့ ဒီစကၤာပူဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံမွာ ေနၾကတဲ့ သူတိုင္း ရင္းႏွီးေနတဲ့ Double Taxation အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးထားတဲ့ Yahoo Group တစ္ခု အေၾကာင္းသိခဲ့ရပါတယ္။ သိတယ္ဆို ကၽြန္မလည္း ဘယ္ေနႏိုင္ မလဲ၊ ခ်က္ခ်င္းပဲ အဲ့ဒီ Group ကို Join လိုက္တာေပါ့။ ဘာေတြ ေဆြးေႏြးတာလည္း သိခ်င္မိယံုမကဘူး၊ ရင္ထဲမွာကလည္း အဲ့ဒီ ကိစၥနဲ့ ပတ္သက္တဲ့ ခံစားခ်က္ေတြက ရွိေနတယ္ေလ။ တျခားသူေတြ အေနနဲ ့ ဘယ္လို ရွိမလဲ ကၽြန္မေသခ်ာမသိပါဘူး၊ ကၽြန္မ အေနနဲ ့ကေတာ့ ဟိုႏိုင္ငံမွာတုန္းက တစ္ခါပဲ ေပးခဲ့ရၿပီး၊ ဒီႏိုင္ငံမွာ အလုပ္လုပ္မွ ႏွစ္ခါေဆာင္ေနရတဲ့ အခြန္ဆိုတာၾကီးက စိတ္ကို ေတာ္ေတာ္ေလး ခိုးလို ့ခုလု ျဖစ္ေစပါတယ္။

ကၽြန္မ ဒီႏိုင္ငံမွာ အလုပ္လုပ္ၿပီး သိပ္မၾကာပါဘူး၊ အဲ့ဒီတုန္းက မျပန္တာ ၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ အမိေျမကို တစ္ခါေလာက္ေတာ့ ျပန္လိုက္ဦးမယ္ဆိုၿပီး၊ ခြင့္ေတြတင္၊ ေလယာဥ္လက္မွတ္ ၀ယ္ဖို ့စံုစမ္းလိုက္ေတာ့ ကၽြန္မကို သူငယ္ခ်င္းေတြက သတင္းေပးတယ္။ အခြန္ေဆာင္ရဦးမယ္ေနာ္၊ မဟုတ္ရင္ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ေရာက္မွ ကြိ ေနမယ္တဲ့ေလ။ ထူးဆန္းသြားတယ္။ ကၽြန္မ ဒီႏိုင္ငံ စကၤာပူ အစုိးရကို အခြန္ေဆာင္ၿပီး ၿပီေလ။ ကၽြန္မရဲ့ မိခင္သံရံုးမွာ ထပ္ေဆာင္ဖို ့က လိုေသးလား။ ကၽြန္မ တကယ္နားမလည္ဘူး။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ထက္ ပိုသိတဲ့ ပိုတတ္တဲ့ ပိုနားလည္တဲ့ ပိုအေတြ ့အၾကံဳရွိတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ေမးရေတာ့တာေပါ့။

မေမးခင္ေလး ကၽြန္မႀကံဳဖူးတာေလး သူတို ့ကို ရွင္းျပမိတယ္။ ကၽြန္မ အရင္ေနခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံမွာက အခြန္ဆိုတာ လခရတိုင္း လခကေန ျဖတ္သြားတဲ့ အရာ။ အဲ့ ရန္ကုန္ျပန္မယ္ဆို လစဥ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ၂ ပတ္တခါရတဲ့ ေပးစလစ္ ဆိုတာေလးေတြ (အဲ့ဒီတုန္းကေတာ့ ေနာက္ဆံုးေပးစလစ္ ၆ ရြက္ပါ) ကို ယူၿပီး သံရံုးကိုသြား၊ သံရံုးကေန အဲ့ဒါေတြၾကည့္ၿပီး ေပးစရာ အခြန္ေတြ ေပးေဆာင္ၿပီးလို အခြန္ေပးစရာ ကင္းရွင္းၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း စာေလး တစ္ေစာင္ ထုတ္ေပးတယ္။ ဒါေလး ယူၿပီး ျမန္မာ ျပည္ျပန္လိုက္ရံုပါပဲ။ အဲ့ ေက်ာင္းသားျဖစ္ေသးရင္ေတာ့ ေက်ာင္းက Attendance Sheet ေလး ယူသြားရပါတယ္။ ဒါဆို ေက်ာင္းသားပါဆိုတဲ့ စာေလးပါ ထုတ္ေပးတယ္။ ဒီမွာေရာ အဲ့ဒီလို မဟုတ္ဘူးလားလို ့ ေမးလိုက္မိတာေပါ့့။ ကၽြန္မမွ မသိတာ ေမးရေတာ့တာေပါ့ရွင္။

ေျဖၾကပါတယ္။ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ ဒီမွာ အခြန္ဆိုတာ ကၽြန္မႀကံဳဖူးသလို စကၤာပူ အစိုးရက လခကေန လတိုင္းမျဖတ္ပါဘူး၊ ႏွစ္ကုန္မွသာ ဘယ္ေလာက္ အခြန္ေပးစရာ ရွိတယ္ဆိုၿပီး ေပးရတယ္လို ့ ေျပာပါတယ္။ အင္း... ကၽြန္မေတြးလိုက္မိတာေပါ့၊ ဒါဆို စကၤာပူ အစိုးရကို မေပးရေသးလို ့ ျမန္မာ သံရံုးကို ေပးရတာလားလို ့။ တခါတေလ ကၽြန္မတုိ ့ကလည္း ကိုယ္က ေပးစရာရွိတာေလးဆို မေပးပဲ ေနခ်င္ၾကတယ္ေလ။ လူ ့သဘာ၀ လို ့ ေျပာရမလား။ ကၽြန္မလည္း စိတ္ထဲ သိပ္မရွင္းေတာ့ ထပ္ေမးရတယ္။ ပိုေသခ်ာေအာင္ေပါ့ေလ။ ဒါဆို ကၽြန္မ ဒီႏိုင္ငံမွာ အလုပ္လုပ္ရင္ ဒီအစိုးရကိုလည္း အခြန္ေပးရမယ္၊ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို ့ ႏိုင္ငံ သံရံုးကိုလည္း ကၽြန္မရတဲ့ ခလရဲ့ ၁၀% ကို အခြန္ အျဖစ္ေပးရမယ္၊ ဟုတ္သလားေပါ့။ အားလံုးက "ဟုတ္တယ္" ဆိုတဲ့ စကားနဲ ့ တိုတုိတုတ္တုတ္ အေျဖေပးခဲ့ ၾကတယ္။

ဒါနဲ ့ ကၽြန္မလည္း .. ေၾသာ္ တစ္ႏိုင္ငံ ဥပေဒတစ္မ်ိဳးစီပဲ... ဒီႏိုင္ငံမွာ ဒီလိုဆိုေတာ့လည္း ေပးရေတာ့မွာေပါ့လို ့ပဲ ေတြးလိုက္မိခဲ့တယ္။ ကၽြန္မက ဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖာက္ခ်င္တဲ့ သူမွ မဟုတ္တာ။ ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ ဥပေဒ ရွိရင္ ေပးလိုက္မွာေပါ့့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တရား ဥပေဒေဘာင္ထဲက ေနတာ စိတ္ေအးခ်မ္းသာရာ ရေစတယ္ မဟုတ္လား။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မဟာ ႏိုင္ငံေရး ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ၊ စည္းပြါးေရး၊ တရားဥပေဒ ဆိုတာေတြကို နားမလည္တဲ့ ခပ္တံုးတံုး တစ္ေယာက္ပါ။ ဒါေပမယ့္ နည္းနည္းေတာ့ စပ္စုတတ္တယ္ရွင့္။ အဲ့ဒီ အခြန္ကိစၥကိုေတြးရင္း ျမန္မာသံရံုးဟာ ဟိုႏိုင္ငံနဲ ့ ဒီႏိုင္ငံ မွာ ဘာလို ့ လုပ္ပံုကိုင္ပံု မတူတာလဲဆိုတာ သိခ်င္သြားတယ္။ ကိုယ့္ပိုက္ဆံ မေပးရတုန္းကေတာ့ အခြန္အေၾကာင္း ဆိုတာ ကၽြန္မ စိတ္မ၀င္စားဘူး။ ခုေပးရမယ္ဆိုေတာ့ သိခ်င္သြားတယ္ ဆိုပါေတာ့။ ဒါနဲ ့ ကၽြန္မ အစ္ကိုတစ္ေယာက္ကို ေမးလိုက္မိတယ္။ ဟိုႏိုင္ငံနဲ ့ ဒီႏိုင္ငံ အခြန္ဥပေဒေခၚမလား၊ ဘာလား၊ ကၽြန္မမသိဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မသိတာ ဟိုမွာ တစ္ဘက္ပဲ ေပးရတယ္၊ ဒီမွာ ႏွစ္ဘက္လံုးကို ေပးရတယ္၊ ဒါဘာကြာလို ့လဲ၊ သိခ်င္တယ္၊ ရွင္းျပပါေပါ့။

ရွင္းျပရွာပါတယ္။ ကၽြန္မ နားလည္ႏ္ိုင္မယ့္ စကားလံုးေတြနဲ ့ေပါ့။ စကားလံုးခက္ခက္ေတြ သံုးေျပာရင္ ကၽြန္မက သိမွာမဟုတ္ဘူးေလ။ ဘာေတြရွင္းျပလည္းဆိုေတာ့ .. ကၽြန္မ မွတ္မိသေလာက္ ျပန္ေျပာျပမယ္။ သူေျပာတာက " ခုေခတ္မွာ လူေတြက ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာ အလုပ္လုပ္ၾကရံုတင္မကပဲ တျခားႏိ္ုင္ငံေတြမွာပါ အလုပ္လုပ္ေနၾကတယ္။ သိတဲ့ အတိုင္း အလုပ္လုပ္လို ့ ၀င္ေငြရတယ္ဆိုရင္ အစုိးရကို ၀င္ေငြေပၚမွာ အခြန္ဆုိတာကို ေပးရတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံျခားမွာ အလုပ္လုပ္သူေတြက ဘယ္အစိုးရကို အခြန္ေပးမလဲ။ သူအလုပ္လုပ္တဲ့ တိုင္းျပည္က အစိုးရကိုလား၊ သူ ့မိခင္ႏိုင္ငံ အစိုးရကိုလား။ ႏွစ္ႏိုင္ငံလံုးကို ေပးရမယ္ဆို ဘယ္ဟုတ္မလဲ။ အဲ့ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံေတြဟာ သူတို ့ႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ အလုပ္လာလုပ္ေအာင္၊ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံ မွု ့ေတြလုပ္လာေအာင္၊ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အက်ိဳးရွိေအာင္လုို ့ မင္းႏိုင္ငံသား ငါ့စီလာလုပ္ရင္ ငါ့ကိုအခြန္ေပး၊ အဲ့လိုပဲ ငါ့ႏိုင္ငံသား မင္းစီလာလုပ္ရင္ သူစီက အခြန္ကို မင္းယူ ဆိုသလို သေဘာတူညီမွု ့ေတြ ထားတယ္ေပါ့။ အဲ့လို သေဘာတူညီမွု ့မ်ိဳး ျမန္မာ နဲ ့ UK အစိုးရၾကားမွာ ရွိတယ္" .။.... အင္... ဒီေလာက္ရွင္းျပတာေတာ့ ေတာ့ ကၽြန္မ နားလည္တယ္။

ဒီေတာ့ ကၽြန္မေတြးမိတာေပါ့။ ဒါဆို ဒီစကၤာပူဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေသးေသးေလးက အစိုးရနဲ ့ ျမန္မာ အစိုးရၾကားမွာ ေတာ့ အဲ့ဒီသေဘာတူညီမွု ့မရွိလုိ ့ကၽြန္မတို အခြန္ ၂ ခါေဆာင္ရတယ္ေပါ့။ ဟုတ္သလား ေမးလိုက္မိတယ္။ ျပန္ေျဖပါတယ္။ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ဒီႏွစ္ႏိုင္ငံၾကားမွာလည္း အဲ့ဒီသေဘာတူညီမွု ့ရွိတယ္။ .. အမ္း.. ဒါဆိုဘာလို ့ေပးရလဲဆိုေတာ့.. ေျဖသြားပါတယ္။.. " သေဘာတူညီမွု ့ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ သံရံုးကေတာင္းေတာ့ ဒီမွာ အလုပ္လုပ္သူေတြက ေပးရမယ္။ မေပးရင္ မျပန္နဲ ့။ အဲ.. မျပန္ဘူး...မေပးဘူးဆိုၿပီး မေပးပဲေနလို ့ရမယ္ မထင္နဲ ့။ မျပန္ေပမယ့္လည္း ကၽြန္မတို ့ ကိုင္ထားတဲ့ ပတ္စ္ပိုစ့္ေတြက သက္တမ္းကုန္ရင္ သံရံုးမွာ သက္တမ္းသြားတိုးရမယ္။ အဲ့ဒီၾကရင္ ေပးရမွာပဲတဲ့။ " .. ဟင္း.. ဒီမွာ PR ဆိုတာၾကီးရေနရင္ေရာ... ျမန္မာ ပတ္စ္ပိုစ့္ ကုန္လို ့မရဘူးလားဆိုေတာ့ " မရပါဘူး၊ စကၤာပူ ရဲ့ ေနထိုင္ခြင့္ေတြက PR မကလို ့ ဘာၾကီးျဖစ္ေနေန၊ သူတို ့ Citizen မဟုတ္ရင္၊ သက္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံရဲ့ ပတ္စ္ပိုစ့္ကုန္သြားတာနဲ ့ အဲ့ဒီ ေနထိုင္ခြင့္ေတြ ကုန္သြားတယ္လို ့ ဥပေဒရွိပါတယ္တဲ့" .. ေလ.... ေၾသာ္.. ဒါမို ့လည္း ဒါမ်ိဳးေတြ လုပ္လို ့ရတာကိုလို ့ ေတြးခဲ့မိေသးတယ္။

ကိစၥ မရွိပါဘူး။ ကၽြန္မက သူမ်ားေတြလည္း ေပးတာပဲ။ ကိုယ့္ေခၽြးနဲ ့ ရင္းရွာလို ့ ရတဲ့ ပိုက္ဆံကို၊ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ အက်ိဳးရွိေအာင္ ေပးရတာပဲ။ ကိုယ္လည္း အဲ့ဒီ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ေနေတာ့ ေပးရမွာေပါ့။ ျမန္မာႏိုင္ငံကလည္း တိုင္းျပည္ဖြံ ့ျဖိဳးမွု ့အတြက္ သံုးဖို ့ ႏိုင္ငံျခားေငြေတြက လိုေနတယ္ မဟုတ္လား။ ကၽြန္မတို ့လို ျပည္ပမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ သူေတြစီက ရတဲ့ ပိုက္ဆံဟာလည္း နဲတယ္ မ်ားတယ္ မဆိုသာတယ္၊ တတပ္တအားေတာ့ တိုင္းျပည္ကို အက်ိဳးရွိမွာေပါ့လို ့ ေျပာမိခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ကၽြန္မကို သနားစရာ သတၱ၀ါေလးလို ၾကည့္ၿပီး .. " ဒီပိုက္ဆံေတြ တိုင္းျပည္ဖြံ ့့ၿဖိဳးေအာင္ သံုးတယ္ ထင္ေနတာလား။ အဲ့ဒီေငြေတြ ျမန္မာျပည္ ျပန္ေရာက္မယ္ေတာင္ ထင္ေနလား" လို ့ ေျပာတယ္။ ဒါဆို ေငြေတြ ဘယ္ေရာက္သြားလဲ ေမးမိေတာ့၊ ျမန္မာ လူမ်ိဳးအျဖစ္ မစြန္ ့လႊတ္ခ်င္ ေသးဘူး၊ ျမန္မာ ျပည္လည္း ျပန္ခ်င္ေသးတယ္ဆို ကိုယ္ေပးစရာ ရွိတာေလးေတြ ေပးၿပီး ၊ အလုပ္ေကာင္းေကာင္းလုပ္၊ ရန္ကုန္ေကာင္းေကာင္းျပန္ ဆိုတာနဲ ့ ကၽြန္မလည္း ရန္ကုန္ျပန္ခါနီးတိုင္း ေပးစရာရွိတာေလးေတြ အၿမဲေပးၿပီးမွ ျပန္ခဲ့တာ ခုခ်ိန္ထိပါပဲ။

အင္း... ေၾကာက္တတ္လို ့၊ ၾကားေကာင္းေအာင္ ေျပာရရင္ေတာ့ အမိႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကို သိပ္ခ်စ္ၿပီး ျမန္မာျပည္သူျဖစ္ရတာ ဂုဏ္ယူ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအျဖစ္ကို မစြန့္လႊတ္ႏိုင္ေသးလို ့သာ... အဲ့လို ေပးေနရတယ္။ တကယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္ေပးခ်င္ပါ့မလဲ။ တခါတေလ မဟုတ္ပါဘူး၊ သတိရတိုင္း၊ ပိုက္ဆံမရွိတိုင္း၊ ရန္ကုန္ျပန္ခါနီးတိုင္း၊ အခြန္ဆိုတဲ့ စကားကို ၾကားတိုင္း၊ ျမန္မာ သံရံုးဆိုတဲ့ စကား ၾကားမိတိုင္း ေတြးေနမိတာက ကၽြန္မေပးခဲ့တဲ့ ပိုက္ဆံေတြ ဘယ္မ်ားေရာက္သြားပါသလဲ ဆိုတာကိုပါ။

အို... ဒါနဲ ့ ေျပာရဦးမယ္.. ကၽြန္မေလ သံရံုးသြားၿပီး ျမန္မာျပည္သူတစ္ေယာက္အေနနဲ ့ ကိုယ္ေခၽြးနဲစာနဲ ့ လုပ္ကိုင္ၿပီး ရရွိတဲ့ ၀င္ေငြရဲ့ ၁၀% ကို အမိႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အခြန္ အျဖစ္ေပးေဆာင္တိုင္း စာေလးတစ္ေစာင္ ေရးရ ပါေသးတယ္ရွင့္။ ကၽြန္မ မဘယ္သ ူျဖစ္သူသည္.. ဒီႏိုင္ငံတြင္ ဘယ္ Company မွာ၊ ဘယ္လို ပိုစ့္မ်ိဳးႏွင့္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ရာမွ ရရွိသည့္ ၀င္ေငြ၏ ၁၀% ကို ႏိုင္ငံေတာ္အား ၀င္ေငြခြန္အျဖစ္ ေပးေဆာင္ လိုပါသည္၊ ေပးေဆာင္ခြင့္ျပဳပါ သံအမတ္ၾကီးရွင္ ့ .. ဆိုတာမ်ိဳးေလး ေရးရပါတယ္။ ကၽြန္မက ေပးခ်င္လြန္းလို ့ ေပးတာပါ။ ဘယ္သူကမွ အတင္း ေတာင္ဆို၊ တိုက္တြန္း၊ ဖိအားေပးတာေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး ဆိုတာမ်ိဳးေလးေပါ့။ ဒီေလာက္ပါပဲ။

ကၽြန္မေရးတာေတြ ဖတ္ရလို ့ ပ်င္းေနၿပီလား။ ဘာရယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ႀကံဳတုန္းေလးမို ့ ကၽြန္မရဲ့ အေတြ ့ အႀကံဳေလးကို ေျပာေရးေလး ေရးျပတာပါ။

ဒါနဲ ့ ဒီမွာ... ကၽြန္မ ေတြ ့မိတယ့္ သတင္းဆိုဒ္ေလးေတြ.. ႀကံဳရင္ ၾကည့္လိုက္ၾကပါဦး။

Agreement Between Singapore Gov and Myanmar Gov ( From IRAS.GOV.SG )
Double Taxation - Soe Moe Aung
အခြန္အေျမွာက္ႏွစ္ - TZA

4 comments:

Anonymous said...

Yes. we should support that group. I also hate that 10%. And we dont even know where our $$$ fly to. Anyway Thankz for sharing.

sttw2201 said...

At the end of the day, we r slogging our guts out...and paying for them (their wifes and daughters) to go for shopping.. That's why we have to pay double tax in Singapore.

Ka Daung Nyin Thar said...

Let's fight the double taxation to an end!

Please join DTASG group and submit your tax receipts to singapore government as evidence!

To know more please email kadaung@gmail.com or ask Ko Thant Zin Aung

Ka Daung Nyin Thar

သက္စံ said...

I joined to yahoo group.
DT suck our blood.I agree Ka daung we have to fight for this.We are not fuckin goverment's slave.