Pages

January 14, 2007

ျမန္မာ့ အေရးႏွင့္ ျမန္မာ့ စိတ္ဓာတ္

ေသာၾကာေန ့ ကလံုျခံဳေရးေကာင္စီမွာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုက ဦးေဆာင္ၿပီး ကၽြန္မတို ့ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ ့ ပတ္သက္တဲ့ မူၾကမ္းကို ဆံုးျဖတ္ရာမွာ တရုတ္နဲ ့ ရုရွ က ဗီတုိအာဏာသံုးၿပီး ပယ္ခ်လိုက္တယ္လို ့ သိလုိက္ရတယ္။ အဲ့ဒီ သတင္းၾကားၾကားျခင္း ကၽြန္မ တစံုတခု အတြက္ ၀မ္းနည္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္။ မေန ့ ညက အဲ့ဒီ ကိစၥ နဲ ့ပတ္သက္တဲ့ English လို ေရးထားတဲ့ သတင္းေတြ လိုက္ဖတ္ျဖစ္တယ္၊ တျခား ဘေလာခ့္ဂါေတြ ေရးထားတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြ လိုက္ဖတ္ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မေတာ့ ဘာမွ မေရးျဖစ္ဘူး။ ေရးခ်င္ စိတ္လည္း မရွိဘူး။ ဒီမနက္ၾကေတာ့ အဲ့ဒီကိစၥနဲ ့ ပတ္သက္တဲ့ ျမန္မာလို ေရးထားတဲ့ သတင္း website ေတြကို သတိတရ၊ လိုက္ဖတ္ၾကည့္၊ နားေထာင္ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါ ကၽြန္မကို အားအင္ျဖစ္ေစတဲ့ စကားလံုး တခ်ိဳ့ကို ဖတ္မိ၊ ၾကားမိလိုက္ပါတယ္္။

" (၈၈) စိတ္ဓာတ္မ်ိဳး နဲ ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့ဟာ ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းရမွာပဲ။ ဘာလဲ၊ ကိုယ့္အား ကိုယ္ကိုးတဲ့ စိတ္ဓာတ္ပါ။ ဒါပဲ၊ လံုး၀ မပ်က္သြားပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ သူတပါး အားကိုးမွာ မဟုတ္ဘူး။ ကုိယ့္အား ကိုယ္ကိုးမွာ။ တခုေတာ့ရွိတယ္။ ႏိုင္ငံတကာရဲ့ မိသားစု အဖြဲ ့အစည္းကလဲ ၀င္ေရာက ္ေျဖရွင္းေပးတာမ်ိဳး ျငိမ္းခ်မ္းစြားနဲ ့ ျဖစ္ေပၚလာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့ ၾကိဳဆိုမယ္၊ လက္ခံမယ္။ ဒါက တပိုင္းျဖစ္ေနတာကို။ အဲ့ဒီေတာ့ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ ကိုယ့္အင္အားနဲ ့ ခြက္နဲ ့ပဲရရ၊ ရတဲ့ ေရနဲ ့သဲနဲ ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္ဆံုး အသက္စြန္ ့ ့ၿပီးေတာ့ ပဲျဖစ္ျဖစ္ မီးကို ျငိမ္းသက္ၾကရမွာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ ျပည္တြင္းမွာ ေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ မီးေတြကို။ ဒါက ကၽြန္ေတာ္တို ့ ဘက္က လုပ္ရမယ့္ အပိုင္း။ "

"ဒါက စိတ္ဓာတ္က်စရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ ့ဘက္က တကယ္တမ္းႏိုင္တာပါ။ ရွံဳးတာလဲ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ ႏိုင္တာ။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ ႏိုင္တယ္ ဆိုတာ မဲခြဲၿပီးေတာ့ ဆံုးျဖတ္လိုက္တဲ့ အခါ ထြက္လာတဲ့ အေျဖမွာ ၾကည့္ေလ။ "

ဒါကၽြန္မတို ့ေလးစားရတဲ့ ၈၈ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုမင္းကုိႏိုင္ရဲ့ စကားတခ်ိဳ ့ပါ။
ကၽြန္မတို ့ ျမန္မာ့အေရးကို လံုျခံဳေရးေကာင္စီမွာ မဲဆႏၵေကာက္ခံရာမွာ ေထာင္ခံမဲ ၉ မဲ၊ ၾကားေနမဲ ၃ မဲ၊ ကန့္ကြက္မဲ ၃ မဲ ရရွိခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ တရုတ္နဲ ့ ရုရွတို ့က ဗီတို အာဏာသံုးပယ္ခ်လို ့ လံုျခံဳေရးေကာင္စီမွာ ျမန္မာ့အေရး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မခ်ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။

ကၽြန္မ တို ့ကို အားရွိေစတဲ့ ကိုမင္းကိုႏိုင္ ေျပာခဲ့တဲ့ စကားေတြက

"ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို ့ တိုင္းျပည္ရဲ့ ျပႆနာကို အခု လံုျခံဳေရးေကာင္စီ အစည္းအေ၀းမွာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခု အေနနဲ ့ မက်သြားတာပဲရွိတယ္။ နဂိုက ကၽြန္ေတာ္တို ့ ရထားတဲ့ ရွိရင္းစြဲ ရလဒ္ေတြ တခုမွ ယုတ္ေလ်ာ့ သြားတာမွမဟုတ္ဘဲ။ အခ်ိန္မေရြး ကၽြန္ေတာ္တို ့ ျပန္ၿပီး ေဆြးေႏြးလို ့ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ တိုင္းျပည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို ့ျပည္သူေတြ ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ ကိုယ့္သေဘာထားေတြကို ဘယ္ေလာက္ ေဖၚထုတ္ ျပသႏိုင္မလဲ။ အဲ့ဒီအေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္တို ့ ဘယ္ေလာက္ ျငိမ္းခ်မ္းစြာနဲ ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့ ဥပေဒေဘာင္ထဲ ကေနၿပီးေတာ့ ဘယ္ေလာက္လွဳပ္ရွားႏိုင္ၾကမလဲ။ အဲ့ဒီ အေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ ေနာက္တၾကိမ္ ျပန္တက္ဦးမွာပဲ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ က်လို ့ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို ့ရဲ့ မွတ္ေက်ာက္တင္ ခံႏိုင္မွု ့ ေပါ့။ အဲ့ဒီမွာ ဘြားကနဲ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ျမင္ရဦးမွာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ တို ့စိတ္ဓာတ္က်စရာ ဘာတခုမွ မရွိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ ဒီအေပၚမွာ အင္အားသစ္ေတြ ေမြးၿပီးေတာ့ ဆက္ၿပီး လုပ္သြားၾကရဦးမွာပဲ။ ၈၈ တုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို ့ဘယ္လို လုပ္ခဲ့ၾက လို့လဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ ကိုယ့္အား ကိုယ္ကိုးၿပီး လုပ္ခ့ဲ့ၾကတာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ ဘယ္သူ ့အားကိုမွ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူးေလ။ အဲ့ဒီေတာ့ ၈၈ စိတ္ဓာတ္မ်ိဳး ျပန္ေမြးၾကစမ္းပါ။ မၾကာခင္ ကၽြန္ေတာ္တို ့ ေအာင္ပြဲကို ေရာက္မွာပါ။ "

ဟုတ္ပါတယ္။ ကိုမင္းကိုႏိုင္ေျပာသလို ့ ေအာင္ပြဲရေအာင္ ကၽြန္မတို ့ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးၿပီး ဆက္ၾကိဳးစားၾကရမွာပါ။..

ကၽြန္မ ခုခ်ိန္မွာ နားအေထာင္ခ်င္ဆံုးကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္စီက အဲ့ဒီကိစၥနဲ ့ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္သူေတြ အေပၚ ေျပာၾကားမယ့္ သတင္းအမွာစကားကို ပါ။ ကၽြန္မရဲ့ ဆႏၵ တစ္ခုပါ။

အဲ့ဒီကိစၥ နဲ ့ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္မ ဖတ္မိတယ္ သတင္းေတြကို ဒီမွာ မွ်ေ၀ထားပါတယ္။ ျမန္မာအေရး စိတ္၀င္စားတဲ့ ကၽြန္မတို ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသားတိုင္း ဒီသတင္းေတြကို ဖတ္ၾကည့္မိၾကမယ္လို ့ ကၽြန္မ ထင္ပါတယ္။

လံုျခံဳ့ေရးေကာင္စီ၏ ျမန္မာ့ အေရးဆံုးျဖတ္ခ်က္ တရုတ္နဲ ့ရုရွ ဗီတိုသံုးပယ္ခ်
တရုတ္ ႏွင့္ရုရွ ကန္ ့ကြက္မွု ့အေပၚ ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရး အဖြဲ ့အစည္မ်ား၏ အျမင္
လြတ္လပ္တဲ့ အာရွအသံ (RFA) ျမန္မာ မနက္ပိုင္း သတင္း
လြတ္လပ္တဲ့ အာရွအသံ (RFA) ျမန္မာ ညေနပိုင္း သတင္း
တရုတ္ႏွင့္ ရုရွတုိ ့ ဗီတိုသံုးၿပီ - သန္ ့ဇင္ေအာင္

3 comments:

Anonymous said...

Yes. Minn Ko Naing is rite. we shouldn't depress. anyway thankz 4 sharing.

Nay Nay Naing said...

Thanks for your comment :)..

TZA said...

Thanks for sharing. ^_6