Pages

March 26, 2008

ေနာင္အခါလာ ေနာင္အခါေစ်း လုပ္လုိ႔မရ

ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၈၈-မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုကိုႀကီး၏ ေျပာၾကားခ်က္
( ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြဘေလာ့မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္)
ႏိုင္ငံေရးေျဖရွင္းမႈ ဆိုတဲ့အခါမွာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အယူအဆဟာ Social Contract Theory ပါ။ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ပဋိညာဥ္ျပဳတဲ့ လြတ္လပ္တဲ့ သေဘာဆႏၵနဲ႔ ခ်ဳပ္ဆို ၾကတဲ့ Contract ပါ။ အဲဒါကို ဘာမွမွ မလုပ္ႏိုင္ဘဲကြာ အ႐ံွဳးသာ ေပးလိုက္ပါေတာ့ ဆိုတာက အဲေတာ့ က်ေနာ္တို႔က အ႐ံွဳးေပးလိုက္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြဟာ အခုေရတြင္းတူး အခုေရၾကည္ မေသာက္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ဒီေလာက္ အေလာမႀကီးဘူး။ တေျဖးေျဖး ျပဳျပင္ႏိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းမ်ဳိး ေတြ ရမလားဆိုတာကိုလည္း က်ေနာ္တို႔က တေလွ်ာက္လံုး ေမွ်ာ္လင့္ေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္။ အခုဟာက လူထုကေန ေ႐ြးခ်ယ္သမွ် ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး တနည္းအားျဖင့္ တိုင္းရင္းသားေတြ လူထုေတြ သန္း ၅၀ စလံုးက ျပင္ခ်င္ပါတယ္ ဆိုရင္ေတာင္မွ စစ္ေခါင္းေဆာင္က သေဘာတူမွ ျပင္လို႔ရမယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေနကို က်ေနာ္တို႔က ဒါကိုမွ သတိမျပဳဘူး ဂရုမစိုက္ဘူးဆိုရင္ ေနာင္အခါလာ ေနာင္အခါေစ်း ဆိုရင္ တဖက္က တပ္မေတာ္ရဲ႕ အေျခခံမူေတြထဲမွာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို အသက္နဲ႔လဲၿပီး ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မယ္လို႔ သူက ေျပာထားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေနာင္တခ်ိန္ ျပင္ခ်င္ရင္ က်ေနာ္တို႔ ေနာင္လာ ေနာက္သားေတြကလည္း အသက္နဲ႔ လဲၿပီးေတာ့ ျပင္ၾက ဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကေလးေတြကို ဒီလိုမ်ဳိး ေသေၾကဒဏ္ရာရမယ့္ လမ္းေပၚမွာ ေသေၾကရမယ့္ အေျခအေနမ်ဳိးကို က်ေနာ္တို႔ ခြင့္မျပဳႏိုင္ပါဘူး။ ေနာင္အခါလာ ေနာင္အခါေစ်း လုပ္လို႔မရတဲ့ အခ်ိန္ဆိုတာကို က်ေနာ္သတိေပးခ်င္တာပါ။
(---- ဘီဘီစီ၏ " ျမန္မာ့အေရး ကမၻာ့အေရး" အစီအစဥ္တြင္ ေျဖၾကားခ်က္)

Credit to THKZ
Source : DrLunSwe's Blog

1 comment:

TKLinn said...

Thanks for this post.
It gives me a lot of thoughts