Pages

July 14, 2010

Distance Fares @ SG

တစ္ေၾကာင္း ကို ၃ ျပား
တစ္ရက္ (အသြား/အျပန္ ႏွစ္ေၾကာင္းဆို) ၆ ျပား
တစ္လ (ရက္ ၂၀ အလုပ္သြားရတယ္ထား... ) ၁ ေဒၚလာနဲ ့ ၂၀ ျပား ပိုေပး ေနရၿပီ..

စကၤာပူမွာ July 3 ရက္ေန ့ကစၿပီး Public Transport (Bus and Trains(MRT/LRT) ) အေပၚ ေျပာင္းလဲေကာက္ခံတဲ့ "Distance-Based Fare System" ရဲ့ ကၽြန္မ အေပၚ တိုက္ရိုက္ သက္ေရာက္မွု ့ပါ။

စကၤာပူမွာ ေနတဲ့သူေတြ Distance Fares System ေၾကာ္ျငာ (LTAsingapore - YouTube) ၾကည့္ဖူးၾကမယ္ ထင္တယ္.. အဲဒီ ထဲကလူေတြ (ခရီးစဥ္ေတြ) သက္သာ သြားပါတယ္။ ခရီးေ၀းေ၀းကို Bus စီး.. ၿပီးရင္ MRT စီး .. ေနာက္ထပ္ LRT ေျပာင္းစီး .. ဒါမွမဟုတ္ ဒါမွမဟုတ္ Bus ကားေတြ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းစီး... အဲဒီလို လမ္းေၾကာင္းေတြ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းစီးရတဲ့သူေတြမွာမွ သက္သာသြားၾကတာလား။

ဒါနဲ ့ ေၾကာ္ျငာထဲမွာ
ဒုတိယလူ Upper Thomson Road ကေန Raffle Place သြားတာမွာ အရင္က 162 Bus စီးၿပီး 1.33 SG$ ကုန္တယ္။ 40 Mins ၾကာပါတယ္တဲ့...
DistanceFaire နဲ ့ သက္သာခ်င္တယ္ဆို .. Upper Thomson Road ကေန 162/167 Bus စီးၿပီး Newton MRT Station သြား ..ၿပီးရင္ အဲဒီက ရထားစီးၿပီး Raffle Place သြားပါ .. ဒါဆို ၃၅ မိနစ္ ၾကာၿပီ 1.29 SG$ သာကုန္ပါေတာ့မယ္လို ့ လမ္းညႊန္ေပးထားတာေတြ ့ရတယ္..

ဟမ္း.. ကၽြန္မသာဆို အခ်ိန္ ၅ မိနစ္နဲ ့ ပိုက္ဆံ ၄ ျပားသက္သာဖုိ ့အေရး ဘတ္စ္ကား တစ္ဆင့္ေတာက္ေလွ်ာက္ စီးလို ့ရေနတာကေန ဘတ္စ္ နဲ ့ ရထား ၂ ဆင့္ေျပာင္းစီးတာမ်ိဳး လုပ္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူမွလဲ လုပ္မယ္ မထင္ဘူး။ ပိုက္ဆံ ၄ ျပားသက္သာတာ ထားပါေတာ့ အခ်ိန္ ၅ မိနစ္ သက္သာတယ္ ဆိုတာ တကယ္ သက္သာႏိုိင္ပါ့မလား။ မထင္ပါဘူး။ ေျပာင္းစီးရမယ္ဆို ရထား ေစာင့္ရမယ္၊ ကားထပ္ေစာင့္ရမယ့္ အခ်ိန္ေတြ ပိုကုန္မွာ.. လူတိုင္း သိတယ္။ အလုပ္သြားခ်ိန္/ျပန္ခ်ိန္မွာဆိုု Newton လို ေနရာကေန ရထားေပၚေရာက္ေအာင္ တိုးတတ္ဖို ့ ကလည္း မလြယ္ေလာက္ဘူး။

စဥ္းစား ၾကည့္တယ္။ ဒီစကၤာပူမွာ ေန ့စဥ္ ပံုမွန္မသြားမျဖစ္ ခရီး (အိမ္ကေန အလုပ္ အသြားမွာ ) အဆင့္ဆင့္ ခရီးသြားရတဲ့သူ နဲ ့ ကၽြန္မလို ခရီးတစ္ဆင့္ (ရထား /ဘတ္စ္ကား) စီးၿပီးသြားရတဲ့သူေတြ ... ယွဥ္ၾကည့္မယ္ဆို ဘယ္ဟာက အေရအတြက္ပို မ်ားမလဲ။ ဘယ္သူမွ ခရီးေ၀းေ၀းကို အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းစီးၿပီး မသြားခ်င္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။ အလုပ္နဲ ့ အိမ္နဲ ့ေ၀းရင္ နီးေအာင္ ေျပာင္းလို ့ရရင္ ေျပာင္ေနၾကမယ္၊ မေျပာင္းႏိုင္ရင္ ေတာင္မွ လူကို သက္ေတာင္သက္သာျဖစ္ေစမယ့္ တစ္ဆင့္ထည္း စီးရတဲ့ ရထား၊ကားမ်ိဳးကို ပဲရွာေဖြ စီးၾကလိမ့္မယ္လို ့ပဲ ကိုယ့္စိတ္နဲ ့ႏွိုင္း ထင္ျမင္မိတယ္။

ဒီေတာ့ အခု System အသစ္ကို ေျပာင္းလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ခရီးစာရိတ္ပုိကုန္မယ့္ သူနဲ ့ ခရီးစာရိတ္ သက္သာမယ့္သူ ဘယ္အေရအတြက္က ပိုမ်ားႏိုင္သလဲ..

(5.308 million trips are made on a daily basis on the public transport system and at least half of its population utilizes it daily. Wiki - Transport in Singapore )

MRT fares compare .. Source (Furry Brown Dog)
အလုပ္ကလူ တခ်ိဳ ့ ေမးၾကည့္ ျဖစ္တယ္။ ေမးသမွ် ဘယ္သူမွ မသက္သာဘူး၊ ပိုကုန္တဲ့ သူေတြႀကီးပါပဲ။ အမ်ားစုက တစ္ဆင့္ထည္း စီးရတဲ့သူေတြပါ၊ ရထားနဲ ့ ဘတ္စ္ ၂ ဆင့္ေျပာင္းစီးရတာ တစ္ေယာက္ပဲ ရွိတယ္။ အဲဒီ ၂ ဆင့္ေျပာင္းရတဲ့သူက ၂ ျပားပို ကုန္တယ္လို ့ေျပာပါတယ္။ တျခားသူေတြလည္း ခရီးတစ္ေၾကာင္းကို ၂ ျပား ၃ ျပား ကစလို ့ တခ်ိဳ ့ဆို ၁၃ ျပား ေလာက္ အထိေတာင္မွ ပိုကုန္ၾကတယ္လို ့ သိရပါတယ္။

ကၽြန္မအတြက္ကေတာ့ အေပၚဆံုးမွာ တြက္ျပထားသလိုပဲ အလုပ္သြားရတဲ့ ရက္ေတြမွာ တစ္ရက္ကို 6 cents ပို ကုန္သြားတယ္။ တျခားသူေတြေရာ. ဘယ္ေလာက္ ပိုကုန္သြားလဲ။ ခရီးစာရိတ္ သက္သာသြားသူေရာ ရွိၾကလား။

ဒါနဲ ့.. ခရီးစာရိတ္ ပိုကုန္တယ္ ဆိုတဲ့သူမ်ား..
အကုန္အက် သက္သာတဲ့ နည္း ရွာခ်င္တယ္ဆုိရင္ ၊ ခရီးအဆင့္ဆင့္ ဟိုေျပာင္းဒီေျပာင္း ၂-၃ ဆင့္ ေျပာင္းရတာကိုလည္း လက္ခံႏိုင္တယ္ဆိုရင္... DISTANCE FARES CALCULATOR မွာ ခရီးစဥ္ကို ထည့္ၾကည့္ၿပီး အသက္သာဆံုး နည္းလမ္းကို ရွာေဖြၾကည့္ႏိုင္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္းပါးလိုက္ပါတယ္။

To Read:
Distance fares or transfer fares? (Furry Brown Dog)
New bus, train fare system
Long-term good from new fare system

11 comments:

P.Ti said...

ေနေနႏိုင္ ေရးလိုက္တာေကာင္းတယ္။
ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲဒါကို ေျပာခ်င္ေနတာ။ နားလွည့္ပါးရိုက္ၿပီး လူေတြဆီက ပိုၿပီးယူလိုက္တယ္ထင္တာပဲ။ တစ္ဆင့္ထဲစီးတဲ့လူေတြအကုန္လံုးနီးပါး ပိုေပးရတယ္။ ေျပာင္းစီးတဲ့လူေတြ တခ်ိဳ႕သာ ငါးျပားေလာက္သက္သာတာ။

ခရီးပိုတိုတာေရြးဖုိ႔ ကားႏွစ္ဆင့္ေျပာင္းမယ္ဆုိ အခ်ိန္ေတြကုန္ အလုပ္ရႈပ္လုိ႔ ဘယ္သူမွလုပ္မွာမွ မဟုတ္တာ။

Public Transport Councilက လူေတြက ရထား နဲ႔ ဘတ္စ္ကား ေန႔တိုင္းစီးခိုင္းရမယ္။

Ko Paw said...

ျမစ္တုိ႔၏ မာယာ... အဲေလ... distance fares တုိ႔၏ မာယာ ေပါ႔ေလ။

ဒီနည္းက စကၤာပူမွာ အသစ္ဗ်။

ဘဘလီ အရင္က ေျပာခဲ့ဖူးတဲ့ နည္းနဲ႔ မတူေတာ့ဘူး။

လီကြမ္းယူက.... ဒီလုိ ေျပာဖူးသတဲ့။

"If you want to break someone's window, tell him that you are going to burn down his house. So when you really break his window, he'll be so grateful that he'll thank you for it."

ဒီေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္... တကယ္ မသက္သာလည္း ေက်းဇူးတင္လုိက္ပါ။ း-)

NNC said...

အိမ္ကေန MRT ကုိကားစီးရတယ္။
ၿပီးေတာ့ MRT ၉မွတ္တိုင္စီးရတယ္။ မသက္သာတဲ့အျပင္ တေၾကာင္းကို ၃ ျပားပိုေပးေနရတယ္။

khin oo may said...

အသြားခုနစ္ဆင္႕ အၿပန္ ခုနစ္ဆင္႕..

SZA said...

yes. i hav to pay 3 cents more to every trip as well. it is not cuz of distance fare. it is cuz there has no more discount. previously, there has 3% discount. they have stopped this discount. this is one of the reason why some of the fares are up.. for my frd from my home. she has to take two buses every morning when she goes to work. but since distance is quite short one, she doesn't need to pay any more when she takes another bus. it is just $0.00 for next bus ride. so total, she just needs to pay S$0.71 for whole trip (one way and taking two buses). if normal way, she will have to pay at least S$0.19 more for next bus ride. im not covering up for them, but this is what i read from publictransport.com.sg :D they said some fares are up cuz of no more 3% discount. so i bear in my mind about it, but they dun really announce officially or i don't know. so a lot of ppl misunderstand about it, including myself in the very first place.

Nay Nay Naing said...

Expiry of 3% Fare Rebate & Launch of Distance Fares on 3 July 2010 ဆိုၿပီး တရား၀င္ announce လုပ္ပါတယ္။
SZA ရဲ့သူငယ္ခ်င္း ဘတ္စ္ ၂ ဆင့္စီးတဲ့အခါမွာ ခရီးတိုတဲ့ ပထမ ဘတ္စ္မွာ 0.00 ပဲက်ၿပီး ခရီးဆံုးမွာ 0.71 ပဲက်တယ္ဆိုတာ transfer penalty မရွိေတာ့လို ့ပါ။ အခု System က Distance နဲ ့တြက္တာဆိုေတာ့ ဘတ္စ္ ႏွစ္ဆင့္ေျပာင္းလဲ ခရီးတစ္ခုလို ့ပဲ သတ္မွတ္လိုက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သုူ ့အတြက္ သတ္သာသြားတာ။

Distance Fairs System မွာ ခရီးစဥ္တစ္ခုလို ့သတ္မွတ္တဲ့ စီးမ်ဥ္းေတြက..
a) Transfer time limit of 45 minutes
b) All journeys must be within 2 hours of the first boarding on the same journey
c) Single entry and exit allowed for rail
d) Current bus service must not be of the same number as the preceding bus service
e) Maximum of 5 transfers (from the current 3) can be made within a journey

ကိုေပါေျပာတဲ့ လီကြမ္းယူ စကားကို အေသအခ်ာ မွတ္ထားရမယ္..

System အသစ္ေၾကာင့္ ခရီးစာရိတ္ ဘယ္ေလာက္ကြာျခားသြားတယ္ ေရးထားေပးခဲ့သူေတြကို ေက်းဇူတင္ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္အထိ Comment ေရးသြားတဲ့သူေတြထဲ အလုပ္အသြားအျပန္ ခရီးစာရိတ္ေလွ်ာ့သြားတာ တစ္ေယာက္မွ မေတြ ့ေသးပါလား..

chan myay thar yar said...

က်ေနာ္ကအလုပ္ကို ကားႏွစ္ဆင့္စီးရပါတယ္
အရင္စနစ္အေဟာင္းတုန္းက ပထမဆင့္ 1.31$ ေပးရျပီး ဒုတိယအဆင့္က်ေတာ့ 0.69$က်ေပမယ့္ ေျပာင္းစီခ 0.50$ rebate ၇ေတာ့ 0.69-0.50$=0.19$ ႏွစ္ဆင့္ေပါင္း 1.31$ + 0.19$ = 1.50 $ က်ပါတယ္
ဒါေပမယ့္စနစ္သစ္မွာ ပထမဆင့္ 1.45$ နဲ႕ ဒုတိယဆင့္ 0.04$ ႏွစ္ဆင့္ေပါင္း 1.49$ က်လို႕ ၁ဆင့္ၾကီးမ်ားေတာင္သက္သာပါတယ္..
ဒါေပမယ့္ တဆင့္သမားဆုိရင္က်ေနာ့္ခရီးစဥ္အတိုင္းဆို ၁၄ ဆင့္ပိုကုန္မွာပါ...
နိဂုံးခ်ဳပ္အၾကံေပးခ်င္တာက စနစ္သစ္အ၇ MRT နဲ႕ ၁မွတ္တိုင္ ၂။ ၃ မွတ္တိုင္ေ၀းသူေတြလမ္းမေလ်ာက္ပါနဲ႕ ကားရွိရင္ကားစီးပါ ေလးငါးဆင့္ေလာက္နဲ႕ လူပိုသက္သာသြားပါမယ္ စမ္းၾကည့္ပါေလ....
ပုံ.... လီကြမ္းယာ... :)

T T Sweet said...

အဲဒီကိစၥက နားလွည္႔ပါးရိုက္ ေစ်းတက္ရင္ တက္တယ္မေၿပာပဲ ၿပည္သူေတြကို လူလည္က်ထားတာ လူတိုင္းသိပါတယ္။

အဲဒီအတြက္ သူတို႕မွာ တစ္လကို ေဒၚလာ သိန္းနဲ႕ သန္းနဲ႕ခ်ီၿပီး ပိုအၿမတ္ရပါတယ္။ တစ္ေယာက္ဆီက တစ္ေန႔ ၅ၿပားပဲထား။ လူေပါင္းတစ္ေန႔ ဘယ္ေလာက္ခရီးသြားေနလဲ။တစ္လကို ဘယ္ေလာက္ၿမတ္မလဲ။ တြက္ၾကည္႔ရင္ရပါတယ္။

kavan said...

for me, i like it.
I want smrt profit to increase then I will also got profit :)

Rita said...

အိမ္ နဲ႔ ႐ံုးကေတာ့ ဘာမွ မစီးရဘူး။
ဖိနပ္ပဲ စီးရတယ္။

khet myint myint said...

အလုပ္သြားရတာ မဟုတ္ေပမယ့္လည္း အရင္သြားေနၾက လမ္းေၾကာင္းေတြအတြက္ေတာ့ ပိုကုန္တာၾကီးပါပဲ ။ ခုထိ သက္သာသြားတာ မေတြ႔မိေသးပါဘူး ။